wtorek, 18 listopada 2014

Przebieg gry // Stacja #1 WPROWADZENIE


Wszyscy uczestnicy spotykają się w jednym punkcie - w sali, w której odbywa się tematyczne wprowadzenie do gry. Znajdują się w pomieszczeniu, w którym zainscenizowano scenę z gabinetu Jana Karskiego. To pierwsze spotkanie z Janem Karskim - dyplomatą, którego misję jako emisariusza już niebawem będziemy odkrywać i poznawać.... 


Następnie odbywa się prezentacja multimedialna, ukazująca Jana Karskiego jako bohatera. 

  • Pierwszy slajd traktuje o pośmiertnie przyznanym Prezydenckim Medalem Wolności przez prezydenta USA Baracka Obamę. 
  • Kolejne slajdy traktują o dwukrotnych odznaczeniach Orderem Virtuti Militari, Orderem Orła Białego.
  • Następne o honorowym obywatelstwie Izraela, pomnikach - "Ławeczkach Karskiego" w Nowym Jorku, Waszyngtonie, Tel Awiwie, Łodzi, Kielcach.
  • Przytoczony jest sukces książki "Story od a Secret State" / "Tajne państwo”/, wydanej w Ameryce w 1944 roku, która  natychmiast stało się bestsellerem i jak dotąd jest jedynym bestsellerem polskiego autora w USA.

Kim jest ten bohater? Jak to się stało, że ten łodzianin, zamieszkujący pierwsze lata swojego życia w Łodzi, stał się bohaterem cenionym i znanym na całym świecie?
Stańmy się na chwilę emisariuszami i weźmy dział w MISJI: JAN KARSKI. 





Po tym wprowadzeniu uczestnicy zostają podzieleni na trzy grupy. Każda grupa otrzymuje teczkę - kartę gry wraz z mapą. Towarzyszy jej przewodnik - opiekun grupy, a zarazem postać z czasów współczesnych działalności emisaryjnej Jana Karskiego. 
Zadaniem przewodników jest:
  • nadzór
  • pilnowanie przestrzegania zasad
  • motywowanie, wspieranie, zachęcanie
  • podtrzymywanie zadaniowej atmosfery "konspiracyjnej".
Ważną rolą Przewodników jest przydzielanie punktów za część zrealizowanych zadań. Niektóre punkty przydzielają animatorzy obsługujący dane stanowisko. Przewodnik może wraz z aktorem/animatorem konsultować jakoś wykonanego zadania. 

Kolejność poszczególnych stacji nie jest istotna. Każda grupa realizuje grę w innej kolejności zgodnie z mapą, by uniknąć spotkania kilku drużyn w jednym punkcie.

Gra nie jest wykonywana w systemie "na czas". Nie trzeba uczestników poganiać ani popędzać. Mają czas na zapoznawanie się z materiałami dydaktycznymi wokół których zbudowane są poszczególne stanowiska. Zadaniem Przewodnika jest więc dopilnowanie, by jednak nie skracać zbędne przestoje czy chwile dekoncentracji uczestników.

Punkty przyznawane są za prawidłowość i rzetelność rozwiązywanego zadania, ale również za współpracę i zaangażowanie. To przecież ważne cechy każdego emisariusza. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz